DutchBahn.NET (Nederlands)

This area is dedicated to our foreign guests of this forum. Contributions can be written in any language.
[Diese Kategorie ist den ausländischen Gästen dieses Forums gewidmet. Beiträge können in beliebiger Sprache verfasst werden.]
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Bastiaan »

Hallo,

Na lange tijd geen updates is er eindelijk weer leven bij DutchBahn. Na problemen bij Lycos zijn we overgestapt op de server van Dennis (Twenteland). Omdat Lycos het domein dutchbahn.com niet wilde verhuizen, moesten we een nieuw domein maken. Dit is http://www.dutchbahn.net/ geworden.
Verder zijn er weer veel nieuwe download toegevoegd, zoals de befaamde Hondekoppen en Blauwe Engelen!

Veel plezier!

Bastiaan
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Marco Roepers
Beiträge: 65
Registriert: Dienstag 7. September 2004, 14:15
Wohnort: Loppersum (Die Niederlande)

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Marco Roepers »

Leuk Bastiaan,

Ik zoek eigenlijk Nederlandse stoomlocomotieven. Ik heb er toto nu maar één gevonden: de 2100 getekend door Bjorn van Bree. Die is te vinden in Martins Fahrzeugarchiv. Deze heeft naar mijn overtuiging nooit gereden tussen Assen en Stadskanaal, waar ik hem ingezet heb, maar daar rijdt nu iets Nederlands. Misschien is deze loc ook wel iets voor jullie site. Ik ben wat aan het kliederen met een grote groene, maar het resultaat bevalt me nog steeds niet

Groeten,

Marco
Holländer sprechen kein Deutsch. Sie sprechen etwas von dem sie denken dass es Deutsch ist (Bert Tigchelaar)
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Bastiaan »

Ik ben niet zo'n liefhebber van Bjorn van Bree's graphics. Ik vind ze eerlijk gezegd erg lelijk.
Stoomlocs tekenen vind ik nog erg moeilijk, maar ik kan het wel proberen. Welke stoomlocs heb je precies nodig?

Bastiaan
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Marco Roepers
Beiträge: 65
Registriert: Dienstag 7. September 2004, 14:15
Wohnort: Loppersum (Die Niederlande)

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Marco Roepers »

Ik ben bezig met een grote groene, maar het valt me niet mee. De grote Groenen zijn SS serie 310-475 of NS serie 1301 en 1400. Deze reden op de lijnen van de NOLS in 1930.

De serie NS 2900 reed ook op de lijnen naar Stadskanaal, waarschijnlijk vooral in goederendienst.

De serie NS 700. Daarvan werden in 1933 de laatsten terzijdegesteld zoals dat heet. Dus 1930 is erg laat. Maar mogelijk reden in dat jaar nog een paar exemplaren in en rond Stadskanaal.

En dan de serie 5500. Deze kwamen in de jaren dertig juist in dienst op de lijnen van de NOLS. Dus daarvoor is 1930 weer vroeg.

En dan reed er ook nog een motorrijtuig tussen tussen Zwolle en Emmen. De Omc. Daarvan heb ik weinig afbeeldingen gezien. Hier een modelbouwpakket.

Groeten,
Marco
Holländer sprechen kein Deutsch. Sie sprechen etwas von dem sie denken dass es Deutsch ist (Bert Tigchelaar)
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Bastiaan »

Ik heb de 5500 geprobeerd te tekenen en online gezet. Ik vind 'm zelf best goed gelukt. Vertel even wat jij ervan vindt [img]icon_wink.gif[/img]

Bastiaan
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Marco Roepers
Beiträge: 65
Registriert: Dienstag 7. September 2004, 14:15
Wohnort: Loppersum (Die Niederlande)

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Marco Roepers »

Hoi Bastiaan,

Dat is snel! Ik heb hem gelijk geïnstalleerd in mijn net en ik vind het idd een geslaagde tekening. Hartelijk dank.


Groeten,

Marco

(Edit: typefouten)
Zuletzt geändert von Marco Roepers am Mittwoch 21. September 2005, 20:17, insgesamt 1-mal geändert.
Holländer sprechen kein Deutsch. Sie sprechen etwas von dem sie denken dass es Deutsch ist (Bert Tigchelaar)
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Bastiaan »

Ok, bedankt voor de complimenten. Binnenkort kan je meer stoomlocs van mij verwachten [img]icon_biggrin.gif[/img]

EDIT: NS 2900 is nu ook online [img]icon_wink.gif[/img]
Zuletzt geändert von Bastiaan am Mittwoch 21. September 2005, 20:13, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Marco Roepers
Beiträge: 65
Registriert: Dienstag 7. September 2004, 14:15
Wohnort: Loppersum (Die Niederlande)

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Marco Roepers »

Hartelijk dank Bastiaan. Dat is nog sneller. Ziet er ook goed uit.

Groeten,

Marco
Zuletzt geändert von Marco Roepers am Mittwoch 21. September 2005, 20:50, insgesamt 1-mal geändert.
Holländer sprechen kein Deutsch. Sie sprechen etwas von dem sie denken dass es Deutsch ist (Bert Tigchelaar)
Sander Fondse
Beiträge: 1966
Registriert: Sonntag 18. April 2004, 17:40
Wohnort: Nieuwveen (ZH), die Niederlande
Kontaktdaten:

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Sander Fondse »

Dat vraagt om een Net van Nederland rond 1930 [img]icon_cool.gif[/img]
Zuletzt geändert von Sander Fondse am Mittwoch 21. September 2005, 20:52, insgesamt 1-mal geändert.
Bahn, immer etwas zu tun. Und ohne Verspätungen, wie die NS.
Marco Roepers
Beiträge: 65
Registriert: Dienstag 7. September 2004, 14:15
Wohnort: Loppersum (Die Niederlande)

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Marco Roepers »

Ik werk al aan een net van Noordoost Nederland in 1930. In de zuidwest punt ligt Zwolle en in de noordoosthoek ligt Delfzijl. De westgrens is de lijn Zwolle-Groningen.

Stoomtramlijnen van de DSM, EDS, OG en OP moeten er een plaats op krijgen.

Het gaat echter wel langzaam. Ik ben nu bezig met het inregelen van de lijn Stadskanaal HS-Assen. Ik neem er heeeel ruim de tijd voor.

Het net is gebasseer op oude topokaarten van rond 1930 en de dienstregeling van NS is hier te vinden.

Tot voor kort had ik alleen een blikken Tinus als loc. Die heeft, naar wat ik heb kunnen vinden, daar nooit gereden. Maar dankzij Bastiaan heb ik ineens twee heuse Nederlandse locomotieven die het depot van Stadskanaal hebben gestaan.
Zuletzt geändert von Marco Roepers am Mittwoch 21. September 2005, 21:11, insgesamt 1-mal geändert.
Holländer sprechen kein Deutsch. Sie sprechen etwas von dem sie denken dass es Deutsch ist (Bert Tigchelaar)
Marco Roepers
Beiträge: 65
Registriert: Dienstag 7. September 2004, 14:15
Wohnort: Loppersum (Die Niederlande)

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Marco Roepers »

Hoi,

Ik heb nu mijn NS 1300 of SS 300 ongeveer af. Mijn eerste locomotief. Ik heb alleen hem aanvankelijk te groot ingeschat. Nu heb ik twee van die lege vakken, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Hoe kom daar vanaf?

Groeten,

Marco Roepers
Holländer sprechen kein Deutsch. Sie sprechen etwas von dem sie denken dass es Deutsch ist (Bert Tigchelaar)
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Bastiaan »

Er zijn weer nieuwe graphics bijgekomen:

- NS Mat'46 "Muizekop"
- Alle Beneluxtreinen (Mat'57 "Benelux-Hondekop", NMBS HLE 25.5 + I4 + Plan W + WRDs trek-duw en de NMBS HLE 11 + ICR-3 trek-duw), zijn te vinden bij de "EMUs"
- NS rijtuigen Plan E, L, N en W

Veel plezier ermee!

Bastiaan
Zuletzt geändert von Bastiaan am Freitag 30. September 2005, 16:49, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Bastiaan
Beiträge: 228
Registriert: Montag 8. Dezember 2003, 20:50
Wohnort: Zwolle (NL)
Kontaktdaten:

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Bastiaan »

Zojuist toegevoegd de 6400 en de G1206'en van ACTS, Rail4Chem, ERS en ShortLines.

EDIT: De 1100 en de 1200 zijn vandaag ook toegevoegd. Later vandaag volgt waarschijnlijk ook de 1300 en misschien ook de 1500. Dan is het rijtje Nederlandse E-locs weer compleet [img]icon_biggrin.gif[/img]

EDIT2: De 1300 is zojuist toegevoegd.

Veel plezier!

Bastiaan
Zuletzt geändert von Bastiaan am Freitag 7. Oktober 2005, 21:20, insgesamt 1-mal geändert.
Niederländische Grafiken für BAHN -- Jetzt nicht mehr auf DutchBahn, aber auf Trapho.net!
Gast

Re: DutchBahn.NET (Nederlands)

Beitrag von Gast »

even iets zeggen . die 2100 was mijn eerste stoomlocomotief , en ja , ik maak misschien mijn modelen te groot ( naar verhouding overige mat. ) maar ik ben nu van plan om diverse NL en DE machines in de nieuwe stijl te gaan bouwen .
Antworten